LRT pateikia ataskaitą visuomenei: 2023-ieji – kantrybės ir augimo metai

Visuomenei pristatomoje LRT 2023-iųjų veiklos ataskaitoje – svarbiausių Lietuvos ir pasaulio įvykių transliacijos, akcija „Radarom!“, pristatyta nemokama filmų ir serialų platforma LRT EPIKA ir dar daugiau visuomeninio transliuotojo projektų. Kviečiame skaityti ir susipažinti su tuo, kas buvo svarbiausia mums ir mūsų auditorijai.

„2023 metais LRT nuosekliai tęsė darbus, su kuriais visuomenė ir sieja svarbiausią Lietuvos žiniasklaidos grupę – kasdien užtikrindavo, kad mus visus pasiektų tiksli informacija ir gili analizė. Džiugu matyti, kad metai iš metų žurnalistikos kokybę ir turinio įvairiapusiškumą visuomenė regi kaip LRT prioritetą – gyventojų apklausose ir 2023-iaisiais LRT išliko aukštai vertinama pagal objektyvumą ir nuomonių įvairovę.

Šie metai buvo pirmieji, jau praktiškai atvėrę 2023–2027 metų visuomeninio transliuotojo strategiją – naują dokumentą, kurio turinys – nebe planuose, o LRT kasdienybėje. Esminiai tikslai, suformuluoti ilgalaikėje LRT strategijoje, šiandien jau ryškiai atsispindi radijo ir televizijos eteryje – matome akivaizdų dėmesį visiems Lietuvos regionams, kur kas daugiau kokybiško turinio vaikams ir paaugliams, vis spartesnį LRT programos pritaikymą žmonėms su regos ir klausos negalia“, – teigia LRT tarybos pirmininkas Eugenijus Valatka.

75 proc. – tiek Lietuvos gyventojų pasitiki LRT („Spinter Research“, 2023 m. gruodis), 73 proc. – tiek Lietuvos gyventojų LRT veiklą vertina teigiamai („Baltijos tyrimai“, 2023 spalis), 87 proc. – tiek Lietuvos gyventojų mano, kad LRT dirba profesionaliai („Spinter Research“, 2023 m.).

2023-aisiais LRT TELEVIZIJA pagal auditorijos dalį buvo antroje vietoje tarp visų Lietuvos televizijų, LRT RADIJAS – pagal klausytojų skiriamo laiko dalį išliko 3-ioje vietoje („Kantar“, 2023 m.), o portalas LRT.lt sulaukė 5 proc. daugiau realių vartotojų per mėnesį ir buvo 2-oje vietoje („Gemius Audience“, 2023 m.).

Auga ir auditorijos susidomėjimas skaitmeniniais LRT projektais – pernai metais pristatyta nemokama filmų ir serialų platforma LRT EPIKA pateko į dešimtuką tarp visų prekių ženklų, kuriais Lietuvos gyventojai labiausiai domėjosi „Google“ paieškoje, apie ją žino 45 proc. Lietuvos gyventojų („Spinter Research“, 2023 m.). LRT radiotekos perklausos per metus išaugo iki 4,5 mln. per metus – 36 proc. daugiau nei 2022-aisiais.

„Šiandien galime didžiuotis, kad Lietuvos žiniasklaida laikoma viena laisviausių, o LRT dar kartą buvo išrinktas mylimiausiu medijos prekių ženklu Lietuvoje. Džiaugiamės, kad mūsų pastangas auditorija pastebi ir kad Lietuvoje reikalinga objektyvi ir profesionali žurnalistika bei dėmesys atskiroms auditorijos grupėms. Tačiau laisvės negalime laikyti savaime suprantamu dalyku, todėl reikia išlikti budriems, nuolat tobulėti ir nepamiršti ryšio su auditorija – mūsų žiūrovais, klausytojais, skaitytojais“, – teigia LRT generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.

2023-iaisiais LRT pradėjo dirbti pagal naują ilgalaikę Naujienų tarnybų strategiją, kurios ašis – būti informacinės žurnalistikos pavyzdžiu Lietuvoje. Tai vertina ir auditorija – 72 proc. Lietuvos gyventojų pritaria, kad LRT grupės kanalai padeda jiems būti geriau informuotiems („Spinter Research“, 2023 m.). Taip pat LRT siūlė skaityti akis atveriančius žurnalistinius tyrimus bei prisidėti prie pasaulinių įvykių patiems – jungtis NATO viršūnių susitikimo transliacijas iš Vilniaus, kurų metu LRT TELEVIZIJA buvo žiūrimiausias kanalas šalyje („Kantar“, 2023 m.), ir dalyvauti Ukrainai skirtoje akcijoje „Radarom!“.

Per praėjusius metus per LRT buvo galima stebėti ne tik svarbiausias transliacijas iš viso pasaulio ir Lietuvos, bet ir sekti savo regiono naujienas polapyje „Mano kraštas“, susitikti ir užduoti klausimus LRT kanalų laidų vedėjams iniciatyvų „Aplink Lietuva“ ir „Draugiška Lietuva“ metu įvairiausiuose Lietuvos kampeliuose. Įsitraukti į LRT transliuojamą turinį visuomeninis transliuotojas kvietė visus – skirtingų visuomenės grupių, galimybių ar amžiaus. Per 2023-iuosius LRT eteryje buvo parodyta 789 meninių ir dokumentinių filmų su subtitrais, 515 val. eterio buvo verčiama į gestų kalbą, 581 val. eterio subtitruota.

Pagal naująją 2023–2027 m. strategiją, kurioje numatyta kurti patrauklų ir kokybišką turinį visiems, skiriant didelį dėmesį vaikams ir jaunimui, į LRT gyvenimą įtraukta daugiau jaunos auditorijos. Visuomeninis transliuotojas buvo ten, kur daugiausia laiko praleidžia jaunimas, – socialiniuose tinkluose, be to, buvo sukurtas naujas „YouTube“ kanalą paaugliams LRTU, kurio turinys neliko nepastebėtas tarptautiniu mastu – paauglių kurtas dokumentinis serialas „N16“ iškovojo apdovanojimą Lenkijos televizijos apdovanojimuose.

Ten, kur LRT – ten ir kultūra: 85 proc. Lietuvos gyventojų mano, kad LRT grupės kanalai supažindina juos su reikšmingiausiais kultūros pasiekimais – nuo „Žiemojimo su opera“ iki Vilniaus gimtadieniui skirto koncertų ciklo ir kassavaitinio kultūros naujienlaiškio. Siekiant išgirsti visumą, LRT kvietė klausytis daugiau nei šimto populiariosios ir alternatyvios muzikos koncertų, o norint išgirsti dar nepažįstamus atlikėjus, „LRT OPUS pilnatį“ papildė „LRT OPUS jaunatis“, skirta kylantiems talentams.

2023-iaisiais LRT transliavo ne tik iš koncertų, bet ir sporto salių, stadionų, baseinų, kur startavo Lietuvos sportininkai – LRT žiūrovai galėjo stebėti „Žalgirio“ rungtynes Eurolygoje, disko metiko Mykolo Aleknos bronzinį metimą, plaukikės Rūtos Meilutytės auksinį plaukimą ir daug kitų. Vasaros pabaigoje ir LRT RADIJO klausytojai galėjo išgirsti Roko Grajausko komentuojamą Pasaulio krepšinio čempionatą, o metų pabaigoje – ir „Žalgirio“ kovas Eurolygoje.

Tai – tik maža dalis praėjusių metų su LRT. Visą informaciją, svarbiausius įvykius ir projektus rasite LRT veiklos ataskaitoje adresu lrt.lt/ataskaita.