2024-ųjų balandžio ir gegužės mėnesiais LRT skyrė daug dėmesio Lietuvoje vykstantiems prezidento rinkimams. Apklausos duomenimis, tai padėjo apsispręsti 14 proc. rinkėjų, o 36 proc. Lietuvos gyventojų teigia, kad iš žiniasklaidos grupių LRT informatyviausiai ir objektyviausiai nušvietė rinkimus.
Atliktas tyrimas rodo, kad didžioji dalis – 60 proc. – rinkėjų iš anksto buvę apsisprendę dėl balsavimo o 14 proc. apsispręsti labiausiai padėjo televizijos debatai. LRT gyventojai dažniausiai įvardijo kaip žiniasklaidos grupę informatyviai ir objektyviai nušvietusią rinkimus (36 proc.) – teigė tyrimą atlikusios tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ sociologas Ignas Zokas.
2024-ųjų birželio mėnesį „Spinter tyrimų“ atliktame tyrime Lietuvos gyventojų buvo klausiama „Kas turėjo daugiausiai įtakos apsisprendžiant už ką balsuoti Prezidento rinkimuose?“ ir „Kaip manote, kuriai iš pateiktų žiniasklaidos grupių labiausiai tinka toks apibūdinimas – „Informatyviai ir objektyviai nušvietė praėjusius rinkimus“?“. Apklausoje dalyvavo 1 013 šalies gyventojai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.
„Prezidento rinkimų laikotarpiu LRT auditorija aktyviai sekė specialiai šiai temai skirtą turinį – debatus televizijoje ir radijuje, portalo LRT.lt publikacijas. Mūsų pareiga – padėti priimti informuotą sprendimą, todėl transliavome ne tik VRK reglamentuotus debatus, bet ir papildomus – per LRT buvo galima stebėti jaunimo politikos stebėsenos tinklo „Žinau, ką renku“ organizuotus debatus bei LRT rengtus paskutinius debatus Valdovų rūmų kieme, kur klausimus užduoti galėjo ir auditorija.
14 procentų gyventojų, kurie priėmė sprendimą stebėdami LRT transliuotus debatus – didelis indėlis į demokratiją, žinant, kad rezultatus dažnai nulemia tie, kurie nėra iki galo apsisprendę prieš rinkimų laikotarpį“, – teigia LRT generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.
Gegužės mėnesį LRT TELEVIZIJOS eteryje debatų transliacijas vidutiniškai žiūrėdavo apie 267 tūkst. žiūrovų, o laukiant I prezidento rinkimų turo rezultatų LRT TELEVIZIJA buvo žiūrimiausia – specialią laidą vakare žiūrėjo apie 480 tūkst. žiūrovų, o portale LRT.lt transliaciją stebėjo 26 tūkst. lankytojų („Kantar“, „Google Analytics“ duomenys).