„Eurovizija“ skaičiais: LRT stebėjo virš 1 mln. žiūrovų, augo susidomėjimas soc. tinkluose

LRT džiaugiasi „Eurovizijos“ rezultatais – Bazelyje vykstantį konkursą sekė įspūdingas kiekis televizijos žiūrovų bei interneto vartotojų. Tai puikus pavyzdys, kaip visuomeninis transliuotojas gali ne tik pristatyti pasaulinio masto renginį, bet ir stiprinti savo buvimą skaitmeninėje erdvėje bei suteikti kokybišką turinį savo auditorijai.

„Lietuvos pasirodymas „Eurovizijoje“ kasmet susilaukia didelio visuomenės susidomėjimo – pastaruosius kelerius metus mūsų šalies atstovai demonstruoja aukštus rezultatus, kurių galėtų pavydėti turtingos ir gilias popmuzikos tradicijas turinčios šalys. Nuo 2021 m. Lietuvos atstovams kaskart pavyko patekti į finalą, o net trys dainos buvo atliekamos lietuvių kalba. „Eurovizija“ visada yra ne tik svarbus muzikos renginys, tačiau ir puiki proga užtikrinti aukštą kokybę visuose LRT kanaluose“, – teigia Lietuvos delegacijos „Eurovizijoje“ vadovas Audrius Giržadas.

Šiemet Šveicarijos Bazelio mieste vykusioje „Eurovizijoje“ Lietuvos atstovai grupė „Katarsis“ užėmė 16 vietą iš 37 konkurse dalyvavusių šalių.

Kasmet visos Europos dėmesį pritraukiantį konkursą LRT kanalais stebi tūkstančiai žmonių. Didžiosios „Eurovizijos“ savaitę rodyti pusfinaliai ir finalas prie LRT TELEVIZIJOS ekranų pritraukė virš milijono žiūrovų – bent vieną iš šių 3 transliacijų bent 1 minutei įsijungė beveik 1,1 mln. žiūrovų. Didžiausio žiūrovų dėmesio tradiciškai susilaukė „Eurovizijos“ finalas, kurį žiūrėjo 491,7 tūkst. žiūrovų, o bent trumpam (bent 1 minutei) įsijungę buvo 778,5 tūkst. žiūrovų.

Rekordinis susidomėjimas konkursu buvo ir LRT socialinių tinklų paskyrose. LRT „Facebook“ per vaizdo įrašų peržiūras pasiekė rekordinį 2,7 mln. vartotojų skaičių. LRT „Instagram“ paskyra augo sparčiausiai tarp visų žiniasklaidos kanalų – populiariausių reels vaizdo įrašų dešimtuke visas vietas užima LRT vaizdo įrašai. Pirmoji vieta prikauso užfiksuotam visų trijų Baltijos šalių atstovų šokiui „Eurovizijoje“, surinkusiam daugiau nei milijono peržiūrų.

Po kiekvieno Lietuvos pasirodymo didžiojoje „Eurovizijos“ scenoje LRT įsivertina projekto kaštus – LRT visada siekia užtikrinti aiškų ir efektyvų lėšų valdymą bei pristatyti jį visuomenei. Išleidžiamos sumos kasmet atsispindi LRT finansinėse ataskaitose.

Tam, kad Lietuva galėtų dalyvauti ir transliuoti konkurso pusfinalius ir finalus, yra mokamas „Eurovizijos“ dalyvio mokestis, kurį nustato EBU. Ši suma priklauso nuo šalies dydžio, taip pat kasmet svyruoja. Šiemet ji siekė 93 108 eurų – tai mažiau nei 2024 m. konkurse. Lėšų, surinktų iš žiūrovų skambučių ir trumpųjų SMS žinučių, dalis, tenkanti LRT kaip nacionalinės atrankos į „Euroviziją“ rengėjui, skiriama atrankos laimėtojo pasiruošimui atstovauti Lietuvai didžiojoje „Eurovizijos“ scenoje Šveicarijoje.

Lietuvos delegaciją Bazelyje šiemet sudarė 20 žmonių – didžioji jų dalis yra grupė ir jos kūrybinė komanda, besirūpinanti vadyba, įvaizdžiu ir kitomis pasirodymo detalėmis. Dauguma iš kartu vykstančių LRT darbuotojų (šiemet jų buvo 8) vyksta kurti turinio iš konkurso – per šį laikotarpį buvo sukurta dešimtys straipsnių, reportažų, fotogalerijų, įvairių formatų vaizdo įrašų, sulaukusių rekordinio įsitraukimo socialiniuose tinkluose.

LRT delegacijos vadovas Audrius Giržadas pabrėžia: „Lietuvos delegacija yra viena mažiausių, tačiau tai nesutrukdė pasiekti itin aukštų rezultatų tiek žiūrimumo, tiek socialinių tinklų srityje.“ Šiemet Lietuvos delegacijai skirtos išlaidos sudarė 107 982 eurai. Visų šalių delegacijų kultūrinę pažintinę programą „Eurovizijoje“ apmoka priimanti šalis ir miestas.

Apie tai, kaip ruošiamasi „Eurovizijos“ konkursui bei rengiama nacionalinė atranka kviečiame susipažinti čia: https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000409418/uz-kadro-kvieciame-isvysti-eurovizija-lt-kurimo-uzkulisius.