Sociologiniai tyrimai: kaip Lietuvos gyventojai vertina LRT?


Visuomenės akyse LRT – objektyviausia, operatyviausia, patikimiausia, labiausiai kultūrą puoselėjanti ir auditoriją ugdanti žiniasklaidos grupė Lietuvoje. Tai atskleidė „Baltijos tyrimų” atlikta visuomenės apklausa, kurioje buvo vertinamos 7 žiniasklaidos grupės.

Pastarąjį pusmetį išaugo LRT grupės vertinimas pagal keturis iš šešių žiniasklaidai keliamų kriterijų. Labiausiai pastebimas LRT grupės vertinimo augimas objektyvumo ir kultūros puoselėjimo aspektais.

Gegužę „Baltijos tyrimų“ atlikta apklausa rodo, kad per paskutinius 6 mėnesius (lyginant su 2018 m. lapkričio apklausa), pagal objektyvumą LRT grupės vertinimas pagerėjo 5 proc., nuo 39 iki 44 proc.; pagal kultūros puoselėjimą – 3 proc., nuo 69 iki 72 proc. Kiek mažiau, nuo 44 iki 46 proc., pagerėjo vertinimas pagal operatyvumą ir nuo 61 iki 62 proc. – pagal žiūrovų ugdymą.

Iš apklausoje vertintų 7 žiniasklaidos grupių LRT geriausiai vertinama pagal penkias savybes iš šešių – tai kultūros puoselėjimas (72 proc. suaugusių Lietuvos žmonių mano, kad tokia savybė tinka LRT grupei), žiūrovų ugdymas (62 proc.), operatyvumas (46 proc.), patikimumas (45 proc.) ir objektyvumas (44 proc.).

Apklausos duomenimis, LRT veiklą teigiamai vertina 76 proc. Lietuvos gyventojų – apytikriai tiek pat, kiek ir prieš pusmetį. Teigiamai vertina kiek daugiau moterys (79 proc.), vyresni nei 50 m. amžiaus žmonės (80 proc.), respondentai su aukštesniu išsilavinimu (81 proc.), turintys aukštesnes pajamas (83 proc.), pensininkai (81 proc.), specialistai ir tarnautojai (80 proc.) bei vadovai (78 proc.).